fbpx

כיצד להתגונן נגד יתושים בצורה יעילה

זמזום של יתושה יכול להיות הצליל הכי מעצבן ומרתיע עלי אדמות, ואם אתם נמצאים במקומות בהם קיים סיכון שיתושים מעבירים מחלות, עליכם להתגונן בהתאם, כי עקיצה פשוטה יכולה להיות מסוכנת. מתכננים טיול בטבע, קמפינג או סתם יציאה לגינה ביום שמשי? תוכלו למנוע את עקיצות היתושים על ידי שימוש בטיפים הבאים.

מדוע יתושות עוקצות בכלל?

רובנו לא מודעים כלל לעובדה שלא היתוש הוא שעוקץ אותנו אלא היתושה. הסיבה לכך היא שהיא זקוקה לחלבון שקיים בדם שלנו כדי להתרבות. היא תעדיף לעקוץ בעלי חיים על פני בני אדם, אולם אם אין בעלי חיים בנמצא תסתפק במה שיש, כדי להשיג את אותו החלבון שאינה יכולה להפיק בכוחות עצמה.

קחו בחשבון שעקיצות יתושות תלויות לא פעם באקלים מסביב. נדיר יהיה למצוא יתושות כאשר חורפי וקר בחוץ, כשמופעל מזגן או כשיש רוח חזקה. יתושות מעדיפות להטיל את הביצים שלהן בסביבה לחה, כאשר יש מקור מים עומדים בסביבה.

תכשירים נגד יתושים

אחת הדרכים היעילות להגן על עצמכם מפני יתושים היא על ידי תכשירים ותרסיסים ייעודיים למטרה זו. התכשירים המתאימים להגנה מיתושות זמינים בדרכים שונות החל בשפופרת סטיק, דרך תרסיסים ועד משחות. עם זאת רובם מכילים חומרים רעילים בריכוז גבוה. לכן אם תרצו ליהנות מהגנה המושלמת אך מבלי למרוח חומרים רעילים על הגוף, תוכלו לבחור בתכשירים או מכשירים ידידותיים לאדם ולסביבה. ישנם סוגים שונים של תכשירים למריחה על הגוף שמבוססים על חומרים טבעיים ומשלבים תרכובת צמחים כמו ציטרונלה, לוונדר ואחרים.

טפלו בסביבה שלכם עם תכשירים נגד יתושים

אם אינכם רוצים למרוח על הגוף תכשירים נגד יתושים תמיד תוכלו לטפל בסביבה שלכם על ידי תכשירים ייעודיים. ישנם סוגים שונים של תכשירים שיכולים לתת לכם מענה ולהרחיק את המרחפים הטורדניים מהסביבה. בין האפשרויות שעומדות לרשותכם:

  • יא-תושטוס גרגירים תכשיר מבושם הכולל גרגרים ומבוסס על תרכובת שמנים אתריים ללא רעלים. פיזור התכשיר בסמוך לאזור בו אתם שוהים ירחיק את היתושות על ידי שיבוש חוש הריח שלהן. פיזור הגרגרים על שטח נרחב יגדיל את שכבת ההגנה ויעזור לכם לשבת בחוץ בנעימים.
  • יא-תושטוס תרסיסתכשיר מבושם שמגיע כתרסיס ומבוסס על תרכובת שמנים אתריים, בדומה לתכשיר הגרגרים גם הוא אינו כולל רעלים. כדי להפוך את הסביבה לנטול יתושות יש לרסס מסביב והתוצאה תהיה מידית. תרסיס זה ניתן לרסס על קירות, צמחייה, שולחנות ורגלי כיסאות כדי להשיג את האפקט הרצוי.
  • יתושלך – נר דוחה יתושים דרך נוספת להרחיק את היתושות היא על ידי נרות ארומטיים שמיועדים להרחקת יתושים ומעופפים. הנר מיועד לשימוש חיצוני כמו למשל בגינה, במרפסת, בפרגולה ובקמפינג וזמן הבערה שלו נמשך כ-9 שעות.

מכשירים חשמליים

מלבד תכשירים שניתן לרסס או לפזר בסביבה ישנם גם מכשירים חשמליים ויעילים שעוזרים להרחיק את היתושים מסביבת הבית והחוץ. המכשירים השונים ניידים, כך שניתן להעביר אותם ממקום למקום, ולחלופין אפשר גם לתלות אותם על הקיר לשימוש קבוע יותר. בתחום המכשירים החשמליים נגד יתושים מחכות לכם המון אפשרויות זמינות, ביניהן:

  • מחבט חשמלי אם אינכם רוצים מכשיר חזק שימשוך אליו את כל המעופפים שקיימים באוויר תוכלו לקנות מחבט חשמלי שייתן מענה נקודתי. המחבט החשמלי כולל רשת צפופה, עיצוב יוקרתי ואפשרות טעינה באמצעות USB.
  • קטלן הוריקן חשמלי לבית קטלן הוריקן חשמלי זהו פתרון יעיל למיגור בעיית היתושים בבית. הוא אינו כולל רעשי צלייה ועושה את העובדה בצורה חרישית, הוא אינו מפיק ריחות לא נעימים, קטן ונייד כך שניתן להעביר אותו בין חדרי הבית השונים. מכשיר זה מושלם גם לסביבה הפנימית של עסקים כמו מסעדות, משרדים, אזורי ייצור ועוד.
  • קטלן הוריקן חשמלי לגינהישנם דגמים שונים של קטלן הוריקן לגינה. הוריקן חשמלי לגינה נוח ובטוח לשימוש, הוא מושלם לשטחים ציבוריים כמו גינות, בריכות, צימרים, פרגולות, מסעדות ומבצע את עבודתו באופן שקט, ללא רעשי צלייה וללא ריחות לא נעימים. בנוסף הדגמים המיועדים לגינה לרוב עמידים בפני מים ותנאי מזג אוויר שונים.

לסיכום עומדים בפניכם המון אמצעים להתגונן מפני היתושות שמרחפות בחוץ, כל שעליכם לעשות הוא להכיר את ההיצע הקיים ולבחור את הפתרון המתאים.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן