fbpx

סובלים מבעיית יונים וציפורים בגינה? איזה דוקרנים כדאי לרכוש?

אם אתם סובלים מבעיית יונים וציפורים בגינה, אתם נמצאים במקום הנכון. אילו סוגים של דוקרנים קיימים בשוק, איזה סוג כדאי לרכוש והאם תוכלו להתקין אותם באופן עצמאי? כל התשובות.

מה תפקידם של הדוקרנים?

דוקרנים נגד יונים הם אמצעי פשוט ויעיל למנוע מיונים לנחות ולהתיישב על משטחים שונים. הם מורכבים ממספר חודים המותקנים על משטח ומונעים מהיונים למצוא מקום יציב לעמוד עליו, וכך הן נאלצות לחפש מקום אחר. הדוקרנים אינם פוגעים ביונים אלא רק מונעים מהן לנחות, ולכן נחשבים לשיטה הומאנית להרחקת יונים.

אילו דוקרנים כדאי לרכוש?

דוקרנים מפלסטיק

אם בעבר המחיר של דוקרנים מפלסטיק היה זול יותר ביחס לדוקרנים מנירוסטה, הרי שהיום המחירים דיי דומים. זו רק אחת הסיבות שבגינן אנחנו לא ממליצים לכם להשתמש בדוקרנים מפלסטיק. 

פחות עמידים: ביחס לדוקרנים מנירוסטה שעליהם נדבר מיד, דוקרנים מפלסטיק נחשבים לפחות עמידים בפני פגעי מזג האוויר. הפלסטיק עשוי להתעוות כתוצאה מחשיפה לשמש ישירה ולהיות פחות אפקטיבי.

פחות יעילים: דוקרני הפלסטיק לא ממש מאיימים על היונים מכיוון שהם מותקנים בזווית ישרה. במצב כזה, היונים ימצאו את הדרך לקנן בין הדוקרנים.

פחות יפים: בניגוד לדוקרנים מנירוסטה, דוקרנים מפלסטיק נחשבים לפחות אסתטיים וגורמים למראה פחות נקי של החלון.

דוקרנים מנירוסטה

דוקרנים מנירוסטה נחשבים לאיכותיים מאוד לאור העובדה שהם גם חזקים וגם אפקטיביים בהרחקת יונים כאחד.

מאוד יעילים: בניגוד לדוקרנים מפלסטיק, דוקרנים מנירוסטה מגיעים בזוויות לא ישרות, מה שהופך אותם למאיימים מאוד כלפי היונים.

עמידות בפני מזג האוויר: הדוקרנים מנירוסטה עמידים מאוד מפני פגעי מזג האוויר, מכיוון שהבסיס שלהן עשוי מחומר שנקרא פוליקרבונט, חומר סינטטי שקוף וחזק מאוד.

אסתטיקה מושלמת: לאור העובדה שהדוקרנים עשויים מחומר שקוף, הם משתלבים מעולה בכל משטח שתתקינו אותו ולא פוגעים בעיצוב של החלל.

אילו סוגי דוקרנים מנירוסטה קיימים?

דגם N: דגם N כולל שתי שורות של דוקרנים שמתאימים להתקנה במקומות צרים כמו קצה הגג, מעקות צרים ועוד.
דגם Z: דגם Z כולל שלוש שורות של דוקרנים שמתאימים להתקנה במקומות כמו אדן החלון, מרזבים, מזגנים ועוד.

דגם W: דגם W כולל ארבע שורות של דוקרנים שמתאימים להתקנה במרפסות, גגות ועוד. דגם W נחשב לאיכותי מאוד לאור העובדה שהוא צפוף יותר ולא מאפשר ליונים למצוא מקום בין הדוקרנים.

אחד הדגמים המומלצים בקטגוריית הדוקרנים הללו הוא דוקרן דגם W בסיס פוליקרבונט 4 קוצים. מדובר בדוקרן איכותי עם הגנת UV,  דגם זה מתאים להרחקת יונים, עורבים וציפורים ואולי הכי חשוב, הוא אינו פוגע בציפור.

דגם H: דגם H הוא דגם ייחודי שתפקידו לסגור פתחים כנגד כניסה של ציפורים ויונים. הוא מיועד להרחקת יונים וציפורים גדולות ובינוניות, בפתחי מעבר עד 2 ס”מ. דוקרן H מתאים מאוד למסתורי כביסה, מזגנים ועוד.

דגם קלשון: דגם קלשון הוא דוקרן נירוסטה חזק ויעיל להרחקת יונים, ציפורים ועורבים. דגם זה מגיע עם דוקרן נוסף על מנת למנוע מציפורים קטנות לנחות עליו. הדגם הזה מתאים להתקנה על אדן החלון, גגות, מזגנים, מרפסות ועוד. כמובן שגם דגם זה נחשב להומני ואינו פוגע בציפור.

איך מתקינים דוקרנים בצורה מקצועית?

את הדוקרנים ניתן להתקין באמצעות שתי שיטות נפוצות, הדבקה או קדיחה. האופציה של ההדבקה היא נוחה יותר, אך פחות איכותית. מורחים דבק חזק שנקרא סיקה על מנת להדביק את הדוקרנים למשטח, זה אמנם אסתטי מאוד אך יחזיק מעמד פחות זמן.

השיטה השנייה והמומלצת יותר היא קדיחה של הדוקרנים למשטח. פשוט קודחים חורים במשטח ומבריגים לתוכו את בסיס הדוקרנים. באמצעות שיטה זו הדוקרנים יחזיקו מעמד לאורך זמן רב, אך קחו בחשבון שהקדיחה עלולה לפגוע במשטח ולכן יש חשיבות מכרעת להתקנה מקצועית.

האם ניתן להתקין דוקרנים נגד יונים באופן עצמאי?

במידה ומדובר בהתקנה פשוטה וסטנדרטית על אדן החלון, אין ספק שתוכלו לרכוש את הדוקרנים ולהתקין אותם באופן עצמאי. יחד עם זאת, אם תצטרכו להתקין את הדוקרנים על הגג, הפרגולה או כל מקום גבוה אחר בבית, מומלץ מאוד להזמין מרחיק יונים מקצועי שיבצע את ההתקנה באמצעות ציוד מקצועי כמו סנפלינג או סולמות גבוהים.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן