fbpx

שיטות להרחקת יונים

יונים הן אולי סמל השלום אך כאשר הן מתמקמות מחוץ לחלון הבית, במרפסת או בפרגולה בחוץ זו עשויה להתגלות כתחילתה של מלחמה. יונים הן מטרד לא קטן ולא תמיד פשוט להיפטר מהן. מעבר למטרד, יונים גם עלולות להפוך למפגע תברואתי ולהעביר מחלות באמצעות הלשלשת שלהן. הן יכולות גם להעביר טפילים כמו פרעושים, קרציות, כנימות וקרדיות ולגרום לתגובות אלרגיות של גרד ופריחה. מעבר להעברת מחלות הלשלשת שלהן עלולה ללכלך מאוד את המרפסת, הכביסה, הריהוט ואת עדן החלון. לכן אם גם אתם סובלים ממטרד של יונים תוכלו לנסות להרחיק אותן בדרכים הבאות.

מלכודות יונים הומאניות

הצבת מלכודות יונים זו אחת הדרכים היעילות להרחיק את היונים. מלכודות מקצועיות בעלות שני פתחי יציאה וכניסה הן פתרון יעיל ומאוד אפקטיבי להרחקת יונים. הן כוללות פתח יציאה עליון כדי שניתן יהיה לשחרר את היונים בקלות, הן חזקות ומאוד נוחות לשימוש ולא פחות חשוב – הן אינן פוגעות ביונים, כך שאם זו המטרה שלכם, להרחיק את היונים ולוודא שלא יאונה להן שום רע, מלכודת יונים הומאנית זו אפשרות טובה.

דוקרנים

מתיחת דוקרנים באזורים בעייתיים גם כן תעזור להרחיק את היונים אך מבלי לפגוע בהן. הדוקרנים אומנם אינם מסוכנים אך גם אינם נעימים למגע במקביל. כאשר מותחים אותם באזורים בעייתיים הם מרחיקים את היונים שנוחתות עליהם, כאשר המשטח לא נעים להן הן פשוט מתעופפות ומחפשות לעצמן אזור קינון אחר. ישנם סוגים שונים של דוקרנים ליונים ביניהם דוקרנים על בסיס נירוסטה ודוקרנים על בסיס פוליקרבונט.

רשת יונים

שיטה יעילה נוספת להרחקת יונים היא פרישת רשת נגד יונים. שיטה זו כוללת פרישת רשת צפופה מאוד על האזור הרצוי כך שהיונה לא תצליח לחדור מבעד לרשת. אחרי שתנסה כמה וכמה פעמים, היונה תוותר ותמשיך בדרכה למקום אחר. פתרון זה מאוד פשוט, לא יקר וגם אינו פוגע בנראות של הבית כאשר הרשת שקופה ולא רואים אותה למרחק. יש עוד סוגים של רשתות מלבד השקופות כמו למשל בצבעי חול, אבן ושחור.

דחלילים

אם אתם מחפשים פתרון הומני שרק ירחיק ויבריח את היונים אולי אתם צריכים לחשוב על דחליל נגד ציפורים. הדחלילים מיוצרים חומר פלסטי מאוד עמיד בפני תנאי מזג אוויר שונים, כך שניתן להציב אותם בחוץ ולתת להם לעשות את העבודה. אם רוצים פתרון שיכסה שטח נרחב אפשר להניח כמה וכמה דחלילים, הדחלילים מעוצבים בדוגמת האויבים הטבעיים של היונים כמו למשל ינשוף, נץ ועורב.

דברים מנצנצים

ישנם בעלי כנף שמאוד נמשכים לדברים מנצנצים כמו עורבים ותוכים. אך יונים לא נמשכות לכל מה שמנצנץ בכלל ואפילו פוחדות מדברים מנצנצים. לכן אם אתם מחפשים אחר שיטה טבעית ויצירתית להרחיק יונים תוכלו לתלות דיסקים באזורים אליהם מגיעות יונים ומחפשות היכן לקנן. תוכלו לעטוף את המעקות של החלון ו/או המרפסת בנייר כסף, ההשתקפות של נייר הכסף יחד עם הרחשים שמפיק מרתיעים את היונים וגורמים להן לברוח למקום אחר. מעבר לכך נייר הכסף מתחמם בשמש החמה, כך שגם אם הן מרגישות אמיצות, לא יהיה להן נעים לעמוד עליו.

חומרים דביקים

עוד שיטה להבריח יונים היא על ידי תרסיסים מיוחדים שהופכים את המשטח עליו היונים מקננות למאוד דביק. כתוצאה מכך היונים ממש נרתעות וממשכיות בדרכן לחפש אחר מקום קינון אחר. את תרסיס הדבק מומלץ להתיז על המקומות הבעייתיים בהם היונים מתרכזות ולחזור על הפעולה אחת לכמה חודשים, כדי שהאפקט יישמר.

מעקב ונטרול מקומות קינון פוטנציאליים

יונים מחפשות אחר מקומות מסתור לתקופת הקינון שלהן כדי להתרחק מאויבים כמה שיותר. מה גם שהן מקימות קן מאוד מהר. אם תרצו להרחיק אותן עליכם לעקוב אחרי הנושא ולנטרל מקומות קינון פוטנציאליים. צינורות, כוכים, מרזבים, מקומות צרים, פתחי אוורור וכל מקום בו ישנו מקום מסתור צר, אפל ואינטימי כדאי לחסום, על מנת שהיונים לא יסמנו אותו כמקום אופטימלי לקינון.

יש המון שיטות ואמצעים להרחיק יונים ועליכם לבחור בפתרון ירוק שיספק את המענה הרצוי אך גם לא יפגע בשלומן של היונים. ככל שתקדימו לטפל בבעיה, מה טוב, כי היונים מאוד זריזות וברגע שהן מטילות ביצים בקן, כבר הרבה יותר קשה לפנות אותן.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן