fbpx

רשת להרחקת יונים – האמצעי היעיל נגד יונים

יונים יכולות להפוך למטרד רציני, במיוחד כאשר הן מנסות לבנות את הקן שלהן בקרבת הבית שלכם. מה גם שהן מאוד זריזות ויכולות להקים לעצמן קן בכמה רגעים ממש. אם תעדיפו להימנע מכך, קחו בחשבון שכיום ישנם אמצעים שונים שמיועדים להרחקת יונים, אחד היעילים ביניהם אלו רשתות להרחקת יונים. ישנם סוגים שונים של רשתות שזמינים עבורכם, וכל סוג מתאים ליישומים מעט שונים. אם אתם מתלבטים באיזה סוג לבחור, ריכזנו לכם את כל המידע שיעזור לכם להגיע להחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

רשת שקופה להרחקת יונים

רשתות שקופות להרחקת יונים נחלקות לשני סוגים עיקריים והם:

רשת ניילון ממונופיל

סוג זה הוא אחד הנפוצים והמומלצים ביותר על ידי מרחיקי יונים. הרשת מיוצרת מניילון בעובי לבחירה בהתאם למידת החוזק והאסתטיקה. רוב מרחיקי היונים מעדיפים רשת שקופה ועבה מכיוון שהיא גם אסתטית אך גם עמידה בפני רוב סוגי הציפורים. כמו כן היא מאוד עמידה מול מזיקים ומפני תנאי מזג אוויר קיצוניים. סוג זה מתאים לחללים גדולים יחסית כמו למשל גגות או מסתרי כביסה.

הרשת עצמה מותקנת בכמה שלבים הכוללים מדידה, גזירה של הרשת בהתאם למידות, השחלת כבל פלדה או נירוסטה סביב הרשת, קדיחת חורים בקיר והברגת ווים, והשחלת הכבל על הווים. בסוף התהליך יש למתוח את הכבלים על מנת למנוע מהרשת להיקרע וכדי לוודא שהיונה לא תתקע ברשת, שכן זאת לא המטרה. הרשת השקופה אומנם משמשת להרחקת יונים אך יכולה גם להרחיק ציפורים אחרות, תלוי בגודל החורים שלה. יש לציין שרשת זו עמידה יחסית בפני אש ובמקרה של שריפה היא תימס ולא תידלק.

רשת פלסטיק מפוליאתילן

פוליאתילן הוא סוג של פלסטיק ובעבר רשת זו הייתה הבחירה הנפוצה להרחקת יונים ולו רק בגלל עמידותה הרבה. מכיוון שבשנים האחרונות נתגלה שהיא פחות עמידה בפני אש ביחס לרשתות אחרות, ישנם אנשי מקצוע שמעדיפים פחות להשתמש בה. מבחינת ההתקנה, רשת זו די דומה לרשת מונופיל וגם היא מתאימה לחללים גדולים כמו מסתרי כביסה.

רשת זו יעילה להרחקת יונים אך תהיה יעילה גם להרחקת ציפורים גדולות אחרות ובמבחן האש כבר ציינו שרשת זו נחשבת לדליקה יותר ביחס לחלופות. יחד עם זאת ראוי לציין כי ישנם סוגים שונים של רשתות פוליאתילן, חלקן פחות דליקות מאחרות. לכן אם זאת האפשרות המועדפת עליכם כדאי שתתייעצו עם אנשי מקצוע מה בדיוק כדאי לקנות.

רשת מתכת להרחקת יונים

סוג זה של רשת להרחקת יונים מיוצר מריבועים צפופים של מתכת מגולוונת. לעומת רשתות פלסטיק, רשת מתכת הרבה יותר עמידה בפני אש ולכן מתאימה בעיקר למקומות המתמודדים עם טמפרטורות גבוהות כמו למשל מפעלים או גגות שיש עליהם יריעות ביטומניות או זפת. רשת המתכת יעילה מאוד אך יש לה גם כמה חסרונות. חסרון ראשון הוא אסתטי. היא הרבה יותר בולטת לעין כך שקשה יותר להסתיר אותה. חסרון שני הוא שמדובר במתכת ובעת חשיפה לתנאי חוץ לאורך זמן סביר להניח שהיא תחליד ויהיה צורך להחליף אותה. כמו כן לעומת אופציות אחרות רשת מתכת הרבה יותר כבדה ומסיבית, ולכן התקנתה מעט יותר מסובכת, במיוחד כאשר מדובר במשטחים גדולים.

רשת מתכת להרחקת יונים מתאימה בעיקר לשימוש במקומות קטנים כמו למשל ארובות, חורי אוורור, פירים, מקומות חמים או עליות גג. בנוסף היא גם יעילה במקומות נמוכים במידה ורוצים להרחיק בעלי חיים אחרים כמו חתולים למשל. מלבד יונים ניתן להרחיק באמצעותה גם ציפורים קטנות והתקנתה מתבצעת על ידי הברגה אל המשטח המיועד. אם תרצו רשת עמידה במיוחד מפני אש, בחירה זו תהיה הכי בטיחותית שיש מכיוון שהיא עמידה בפני חום גבוה.

רשת פלסטיק להרחקת יונים

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא רשת פלסטיק להרחקת יונים. ביחס לאפשרויות אחרות מחירה זול ואפילו ניתן להתקין אותה באופן עצמאי. יש לציין שסוג זה אומנם זול ונוח להתקנה אך הוא פחות מומלץ ביחס לחלופות אחרות, כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש הפלסטיק עלול להתייבש ולהישבר מהר יחסית, תוך חודשים ספורים בלבד. כמו כן לרשת פלסטיק יש נטייה לצבור אבק כך שהמראה שלה לא תמיד יהיה אסתטי.

בדומה לרשתות שקופות גם רשת פלסטיק מתאימה להרחקת היונים מחללים גדולים כמו מסתרי כביסה וגגות. התקנתה זהה להתקנת הרשתות השקופות והיא מתאימה בעיקר להרחקת יונים, כמו גם ציפורים גדולות. הפלסטיק אינו חסין מפני אש אבל מנגד, גם לא נדלק מהר ביחס לאפשרויות אחרות ויותר דליקות.

לסיכום קיימות בפניכם אפשרויות רבות של רשתות להרחקת יונים ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כדי להבין מה הסוג המתאים לכם ביותר הן מבחינת שימוש והן מבחינה תקציבית.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן