fbpx

ראיתי נמלי אש – איך לטפל ומה לעשות?

במידה וראיתם נמלי אש, ישנם כמה דברים שניתן לעשות, אפשר לבצע דיווח למשרד להגנת הסביבה, אפשר לבצע בדיקה מעמיקה יותר האם אלו באמת נמלי אש וגם להציב פיתיונות למניעה והדברתן בבית. אם נעקצתם על ידי נמלי אש – הכירו בסכנות והסימפטומים שעלולים להיות עקב עקיצת נמלת האש.

איך בודקים אם באמת יש נמלי אש?

ניתן להכין פיתיון עם חמאת בטונים ומקל, כך עושים זאת שלב אחר שלב.

  1. מורחים קצה אחת של המקל בחמאת בוטנים.
  2. תוקעים את הצד השני של המקל באדמה (באזור בו ראיתם נמלי אש).
  3. ממתינים כ-30 דקות.
  4. כעת, חזרו אל האזור ובדקו האם על חמאת הבוטנים יש את נמלת האש האדומה.

במקרה ואכן ראיתם נמלי אש, ניתן לבצע דיווח למשרד הגנת הסביבה. כמו כן, זה הזמן להזמין מדבירים לביתכם לצורך ביצוע הדברה.

ראיתי נמלי אש – איך לטפל ומה לעשות?

איך לטפל בנמלת האש לבד?

החלטתם שאתם לא רוצים להזמין הדברה מקצועית ע”י מדבירים? אין בעיה, אפשר להשתמש בתכשירים שונים, דרך גרין פלייס ניתן לרכוש גרגר מקס (פיתיון להדברת נמלת האש), מה היתרונות שלו?

  • גרגירים בגדלים שונים, בגלל שקיימת נמלת האש הקטנה וגם נמלים גדולות, על מנת לוודא שכל סוג נמלה לוקח את הפיתיון אל הקן – הגרגירים בחומר “גרגרמקס” בגדלים שונים ובהתאמה לכל סוג נמלה.
  • הפיתיון הונדס כך שיהיה מושך ומפתה את הנמלים לאגור וללקט אותו, כך שהן חושבות שמדובר במזון ומכניסות אותו הישר אל תוך הקן.
  • נמלת האש תקים את הקן בגינה, אם פגשתם בה בתוך הבית זה כנראה בגלל שיש קן שנמצא בקרבת מקום. הפיתיון מתאים לשימוש חיצוני כמו מדשאות וחצרות. כאשר הנמלה לוקחת את הפיתיון אל הקן – היא משמידה את כל הקן. כך שהוא אפקטיבי מאוד.

עקיצת נמלת האש, האם זה מסוכן?

נמלת האש עוקצת וזה לא נעים כלל, הסימפטומים יהיו שריפה מקומית במשך שעות בודדות והאזור עשוי להאדים. לבוגרים נמלת האש פחות מסוכנת, אלא אם כן – יש תגובה אלרגית ואז צריך לפנות אל מוקד רפואי בהקדם. באשר לבעלי חיים ופעוטות היא מסוכנת יותר, עקיצת נמלת האש אצל בעלי חיים באזור העיניים עשויה לגרום לעיוורון.

כיצד לטפל בעקיצת נמלת האש?

לצורך הרגעת הגירוי ותחושת השריפה במקום, ניתן להשתמש במשחה להרגעה כמו אלוורה. בנוסף, אפשר להיעזר במשככי כאבים לצורך הרגעה.

היכן נמצאת נמלת האש בישראל?

כיום בשנת 2022, נמלת האש התפשטה לכל אזורי הארץ וניתן לראות אותה בכלל המדינה, לפני כמה שנים היו דיווחים בודדים באזור השפלה והמרכז. כיום, אפשר לומר בפה מלא כי נמלת האש נמצאת מהאזור הצפוני ביותר ועד הדרומי ביותר.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן