fbpx

סוגי מלכודות לחולדות ועכברים – בחרו את המתאימה לכם

עכברים וחולדות בבית הם ללא ספק אורחים לא רצויים. מלבד העובדה שהם מכרסמים כמעט כל דבר שנקרה בדרכם, הם עלולים להעביר מחלות דרך ההפרשות שלהם ולהפוך ממש למטרד רציני. אם נתקלתם בחולדות ועכברים שפלשו לבית ואתם חסרי אונים, לידיעתכם ישנם המון אמצעים שיעזרו לכם להתמודד עם המטרד באופן עצמאי. כיום יש סוגים שונים של מלכודות לעכברים וחולדות, חלקן יגרמו סבל וחלקן הרבה יותר הומניות וידידותיות.

איך יודעים שיש עכברים בבית?

עכברים וחולדות נכנסים לתוך הבית דרך חורים ופתחים שלא תמיד תדעו על קיומם. לרוב הם מטפסים לתוך הבית מהביוב והם נפוצים במיוחד בבתי קרקע. אם אתם חושדים שיש לכם עכברים או חולדות בבית אך אינכם בטוחים, תוכלו לזהות שזה אכן המקרה במידה ונתקלתם בהפרשות צואה או שתן. עכברים משאירים אחריהם גללי צואה שנראים כמו גרגירי אורז בצבע שחור או חום כהה. כמו כן הם אוהבים אוכל של בני אדם כך שהם מצאתם אריזות מזון פתוחות או מחוררות, סביר להניח שמדובר בחולדה או עכבר. סימנים נוספים הם רחשים לא מזוהים בשעות הלילה, כבלים מכורסמים וכמובן, אם ראיתם עכבר או חולדה מסתובבים בבית בעיניכם.

סוגים שונים של מלכודות עכברים

ישנם סוגים שונים של מלכודות להרחקת עכברים וחולדות, ריכזנו עבורכם את הסוגים העיקריים. קחו בחשבון שכדי לפתור את הבעיה ביתר יעילות מומלץ לשלב כמה סוגים.

מלכודות דבק מקצועיות

מלכודות דבק אומנם פחות הומניות יחסית אך הן ידועות כיעילות. ישנם סוגים שונים של מדבקות, המקצועיות מפיצות ריח שמושך אליו את המכרסמים, כך שאפילו אין צורך להוסיף פיתיון. מלבד חולדות ועכברים מלכודות דבק גם מושכות אליהן תיקנים, חרקים, עקרבים, עכבישים ומקקים וניתן לשים אותן באזור הרצוי כשהן פתוחות או מקופלות, בהתאם להעדפה אישית. המלכודות מגיעות בגדלים שונים בהתאם לגודל המכרסם שתרצו ללכוד.

מלכודת סולארית

מכרסמים רגישים לרעשים מסוימים לכן מכשיר סולארי אולטראסוני להרחקת חולדות ומכרסמים יכול לעזור. מלכודת זו יעילה ללא הצורך ברעלים או חומרי הדברה וניתן להציב אותה במקומות שונים כמו למשל על מדשאות, גינות, מוסדות ובתים פרטיים. המכשיר למעשה משדר גל על קולי שמשולב עם רטט ושני אלו יחד משפיעים על מערכת העצבים של המכרסם וגורמים לו לאי נוחות שמאלצת אותו להתרחק מהטווח של המכשיר.

תחנת האכלה

תחנות האכלה כוללות פתח כניסה אליו נכנסים העכברים והחולדות לאחר שהריחו פיתיון. יש להם מנגנוני נעילה שמונעים את פתיחת התחנה למי שאינו מורשה לכך. תחנות האכלה הן פתרון מאוד מקצועי והן מגיעות בגדלים שונים, יש תחנות גדולות יותר ויש כאלו שמתאימות במיוחד למקומות צרים. בתוך התחנות שמים פיתיונות ריח שמושכים אליהם את המכרסמים.

מלכודת נדנדה הומנית

לא כולם מצליחים להתמודד עם מלכודות שפוגעות במכרסמים, לכן כיום בשוק לא חסרות מלכודות הומניות שרק לוכדות את העכברים והחולדות מבלי לפגוע בהם. מלכודת נדנדה הומנית היא אחד הפתרונות הידידותיים, היא מיוצרת מפלסטיק, קלה לשימוש ותפעול, פועלת על בסיס שיווי משקל וללא קפיץ ומתאימה לשימוש רב פעמי. את העכברים שנלכדים בפנים ניתן לשחרר היכן שתעדיפו באופן פשוט ונוח.

מלכודות רשת

מלכודות רשת אולי מעט מסורבלות לשימוש אך הן מאוד אפקטיביות ואינן גורמות סבל לעכבר או לחולדה שכלואים בפנים. בתוך המלכודת מניחים פיתיון וכאשר המכרסם מושך את הפיתיון דלת הכלוב נסגרת והוא נשאר בפנים. מלכודת הרשת מאוד חזקה ועמידה והיא מאפשרת לשחרר את המכרסם שנלכד בפנים ללא פגע. היא מיוצרת מפלדה ולה ציפוי נגד חלודה כך שבטוח תאריך ימים.

מלכודת קפיץ

עוד פתרון שיעזור לכם להתמודד עם בעיית מכרסמים בבית הוא מלכודת הקפיץ. מלכודת קפיץ כוללת קפיץ עוצמתי ומתאימה לשימוש רב פעמי. כדי להשתמש במלכודות אין צורך ברעלים או חומרי הדברה, כל שיש לעשות הוא להציב פיתיון במרכז וכאשר המכרסם תופס בפיתיון הקפיץ משתחרר מהר ולוכד אותו. הקפיץ עצמו מיוצר מפלדה והוא חזק ומאוד עוצמתי.

לאחר שרכשתם את המלכודות שעונות על כל הצרכים שלכם הצמידו אותן לקיר, מכיוון שעכברים וחולדות מעדיפים להסתובב צמיד וסביב קירות בתוך הבית ובחלל החיצוני. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי לתפוס אותם במהירות ולהיפטר מהם אחת ולתמיד.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן