fbpx

סובלים מיתושים ומזיקים בגינה? הנה מה שניתן לעשות

יתושים ומזיקים בחצר יכולים לגרום להמון אי נוחות, במיוחד כאשר הם הופכים למטרד בעונה בה הכי רוצים ליהנות מהגינה החיצונית, להדליק מנגל או לארח בני משפחה וחברים. מלבד העקיצות המציקות שלהם, הם גם יכולים לשאת איתם מחלות ולכן זה רק טבעי שתרצו לשמור עליהם כמה שיותר רחוקים.

אם אתם סובלים מיתושים בגינה ורוצים להיפטר מהמטרד, אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים:

שימו לב שאין מים עומדים

כדי להרחיק יתושים מהגינה עליכם לדעת כיצד והיכן הם מתרבים. מאחר וזחלי יתושים מתפתחים במים, יתושות בוגרות נמשכות לאדמה לחה או למים עומדים ושם מטילות את ביציהן. לכן טיפול במים עומדים זו הגישה הטובה ביותר להפחתת מספר היתושים בגינה שלכם.

מים עומדים הם כר גידול עבור יתושים וכאשר אתם מקפידים שלא יהיו מים עומדים בגינה שלכם, אתם מוודאים שלא יהיו להם מקומות להטיל ביצים. קחו בחשבון שאפילו כמות קטנה של מים יכולה להוות גורם סיכון, לכן בדקו לפחות פעם בשבוע שאין מים במכסי פחים הפוכים, בדליים, סירים, צעצועי ילדים, בכלים של חיות מחמד ועוד.

בנוסף שמרו על ניקיון של המרזבים ונסו שלא להשקות יותר מדי את החצר. אם יש לכם בריכת דגים בגינה, קנו גם דגים שניזונים מזחלי יתושים, ולבסוף התקינו משאבה כדי לשמור על זרימה סדירה של המים.

שימו עין על הצמחייה שלכם

יתושים מעדיפים אזורים חשוכים ולחים עם הרבה צל ולחות, לכן גיזום עצים הוא תנאי חשוב אם אתם רוצים להרחיק יתושים ושאר מעופפים מהגינה שלכם. באותה הזדמנות גזמו גם צמחים שמקיפים גופי מים. זכרו שגיזום עצים ישמש אתכם גם להרחקת מזיקים נוספים אשר עשויים למצוא שפע של מקומות מסתור כאשר הצמחייה גבוהה.

דבר נוסף שעליכם לשים לב אליו הוא לעציצים. עציצים נוטים להתמלא במים והאדמה הלחה בתוך העציצים יכולה למשוך אליה יתושים, לכן שימו לב לנושא ההשקיה של העציצים. כמו כן ישנם לא מעט צמחים אשר ידועים כמרחיקי יתושים, ויכולים להדוף אותם באופן טבעי. צמחים כמו נענע, מליסה, חרציות, ציפורני חתול, שום, בזיליקום, אקליפטוס, לוונדר, רוזמרין, כל אלו ועוד יהיו מעולים לגינה שלכם וירחיקו ממנה יתושים באופן טבעי.

השתמשו בקטלני חרקים

ישנם הרבה קטלני חרקים מסוגים שונים אשר יכולים להרחיק את המזיקים מהגינה שלכם. רוב קטלני היתושים המודרניים מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות ולכן אינם מייצרים ריחות לא נעימים, אינם עושים רעשי צלייה, אינם שורפים את החרקים ומספקים את הפתרון המושלם לחצרות, גינות, פרגולות, בריכות וכל חללי החוץ.

הדליקו לפידי במבוק דקורטיביים

הדרך נוספת ולא פחות טובה להפחית את מספר היתושים והמעופפים בגינה שלכם היא על ידי עשן. באמצעות הצבת לפידי במבוק סביב הגינה תוכלו להרחיק יתושים וחרקים מעופפים. את הלפידים ממלאים בשמן ציטרונלה ומדליקים, והם יספקו פתרון דקורטיבי שישמש אתם גם במסיבות ואירועים בגינה.

הדליקו נרות דוחי יתושים

הרבה חרקים ויתושים יעדיפו להתעופף להם למקומות אחרים, בגלל ריח שהם לא אוהבים. הדליקו כמה נרות ציטרונלה וכך הרחיקו את החרקים וצרו לעצמכם תאורת אווירה נעימה וארומה נפלאה, שתשפר את התחושה והאווירה בחוץ במידה ניכרת במהלך העונה החמה.

השתמשו בתכשיר גרגרי דוחה יתושים

תכשיר זה מתאים לגינות וחללי חוץ. הוא מבוסס על תרכובת שמנים אתריים, אינו רעיל, בטוח לשימוש בקרבת בעלי חיים וילדים, והוא יהפוך את הסביבה שלכם לחפה מיתושים. התכשיר מבוסס על תרכובת גרגרית מוכנה לשימוש, הוא יעיל למשך 48 שעות בתנאים רגילים של מזג אוויר ופועל על ידי כך שמפיץ ריח מבושם שמשבש את חוש הריח של היתושה.

רססו תרסיס להרחקת יתושים

חומר נוסף שיכול להתאים הוא תרסיס ייעודי להרחקת יתושים שיהיה יעיל בפרגולה, בחצר, במרפסת או בכל חלל פתוח אחר. התרסיס מבוסס על תרכובת שמנים אתריים לא רעילים, הוא בטוח לשימוש ליד ילדים ובעלי חיים, והשימוש בו נעשה באמצעות התזה על הקירות, הרהיטים, הריצוף, הצמחייה בחוץ ועוד.

תלו מלכודות יתושים

תליית מלכודות דבק חזקות גם יכולה לעזור לכם להיפטר מהיתושים בגינה שלכם. מלכודות אלו מצופות בשכבת דבק חזקה שאינה מתפוררת ונשמרת טרייה לאורך זמן. הם מתאימים להתמודדות עם יתושים וגם עם מזיקים מעופפים אחרים.

ולסיכום, בעזרת שמירה על מוקדי מים מטופלים וזורמים, ניקיון לכלוך, גיזום צמחים ועצים ושימוש בתכשירים ומלכודות יתושים, תוכלו לשמור על הגינה שלכם חפה מהמזיקים המעופפים ואם אתם רוצים תוכלו גם לתלות מאווררים חזקים, שישלחו את היתושים רחוק מכם.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן