fbpx

מלכודת עכברים לבית – איזה כדאי לבחור?

עכברים הם בעיה נפוצה עבור בעלי בתים רבים, כמעט כל בית יסבול מעכברים בשלב כזה או אחר, שכן עכברים מחפשים מחסה בבתים כדי לקנן ולהתרבות וגם ליהנות ממזון נגיש. אם עכברים מצאו את דרכם לתוך הבית שלכם, מהר מאוד תתחילו לחפש את כל הדרכים היעילות ביותר להיפטר מהם, כאשר עומדות לרשותכם כמה וכמה אפשרויות.

לעיתים סוג אחד יהיה יעיל, לעיתים תצטרכו לבחור בכמה שיטות במקביל ולעיתים, יהיה עליכם לחקור סוגים שונים של מלכודות כדי לבחור את האחת הטובה ביותר עבור הבית שלכם. בחינת האפשרויות שעומדות לרשותכם, תעזור לכם לבחור את האחת היעילה ביותר, וכאן אנו יכולים לעזור לכם לדעת את כל מה שאתם צריכים לדעת על מלכודות עכברים.

סוגים שונים של מלכודות עכברים

מלכודות עכברים הן כלים המשמשים כדי ללכוד עכברים, כאשר ישנם סוגים הומניים יותר והומניים פחות. בין הסוגים הנפוצים ביותר:

מלכודת דבק

מלכודת דבק נחשבת לאחת השיטות היעילות והפופולריות ביותר לשימוש, מדובר במשטח דביק מצדו האחד שמניחים במקומות אסטרטגיים ברחבי הבית, לרוב יהיה זה במסלול של העכברים. כאשר העכבר דורך על המלכודת הוא נלכד בדבק, וככל שהוא ינסה להשתחרר כך הוא ילכד יותר. מכיוון שהרבה אנשים תופסים את המלכודות הללו כאכזריות, הן נחשבות כיום לפחות מומלצות, שכן העכבר אינו מצליח להשתחרר וכתוצאה מכך מת בסופו של דבר מתת תזונה או התייבשות. מעבר לכך מלכודות אלו אוספות אבק, לכלוך וחרקים, כך שלאורך זמן יהפכו לפחות אפקטיביות, מה גם שהן עלולות ללכוד בעלי חיים אחרים שלא נמצאים על הכוונת.

מלכודת קפיץ

מלכודת קפיץ זוהי מלכודת העכברים הסטנדרטית, כיום יש לה גרסאות שונות, אך הגרסה המקורית כוללת חתיכת עץ קטנה ורכיב מתכת עבה אשר פועל על ידי מנגנון קפיצי. במלכודת זו מניחים פיתיון אשר מפתה את העכבר וכשהוא נוגס בו, הקפיץ משתחרר ורכיב המתכת נסגר, כתוצאה מכך העכבר ייהרג בו במקום.

מלכודות אלו נחשבות לזולות ופרקטיות אך הן לא תמיד בטוחות לשימוש, כל שכן בבית עם ילדים קטנים או חיות מחמד. יחד עם זאת כיום כן יש גרסאות מתקדמות ועדינות יותר המציעות הגנה מפני פציעה. גרסאות אלו מבוססות על אותו עיקרון אך הן פחות קטלניות ומחירן יהיה יותר יקר.

מלכודת הומנית

הדרך האנושית ביותר להתמודד עם מכת העכברים שלכם בבית היא באמצעות מלכודת הומנית. מלכודת זאת מגיעה בעיצובים שונים בין אם ככלוב סטנדרטי מתכתי, ובין אם כמלכודת נדנדה מפלסטיק. במלכודות מסוג אלו מניחים פיתיון בקצה המלכודת, וברגע שהעכבר נכנס לכלוב, מנגנון הקפיץ שלה גורם לדלת הכלוב להיסגר והעכבר נלכד בפנים.

השלב הבא יהיה לשחרר את העכבר בטבע, לרוב מומלץ להסיע אותו למקום מרוחק מספיק מהבית שלכם, כך שלא יחזור. מלכודות אלו מגוונות, הן זמינות בגדלים שונים, מיוצרות מחומרים שונים והמחירים שלהם גם משתנים בהתאם. מחיריהן אולי יקרים מסוגים אחרים של מלכודות, אך אינם יקרים באופן כללי. כאשר מפזרים מלכודות כאלו בבית ובחוץ חשוב לבדוק אותן בתדירות גבוהה, כדי לפנות את העכבר בזמן ולשים לב שלא לכדתם בעלי חיים אחרים.

שימו לב לפיתיון

יכול להיות שבחרתם כבר בלכודות כזו או אחרת, ואף עכבר לא נלכד. אתם יודעים שיש עכברים בבית, יכול להיות ששמתם לב לסימנים, או שאפילו ראיתם עכבר במו עיניכם, אז מדוע הם לא נתפסים? סוד ההצלחה טמון בפיתיון, ואם אינכם מצליחים ללכוד את העכברים בבית, יכול להיות שאתם משתמשים בפיתיון הלא נכון. בטבע, עכברים ניזונים מחרקים, דגנים וזרעים. יחד עם זאת, ללכוד אותם זהו כבר סיפור אחר ופיתיון, כשמו, צריך להיות מפתה, וכאן מאכלים מתוקים ודביקים נכנסים לתמונה.

למעשה, עכברים נמשכים מאוד לבמבה, חמאת בוטנים, מרשמלו ושוקולד, בזכות חוש הריח המפותח שלהם, ואם תפתו אותם עם מזון עתיר קלוריות, תהיו סמוכים ובטוחים שמהר מאוד הם יצאו מהמחבוא שלהם ויגיעו אל המלכודת. אפשר גם להשתמש בגבינות מסוגים שונים, אוכל של כלבים וחתולים או לקנות טבליות משיכה ייעודיות לעכברים בריח בשר, דגים או וניל. פיתיונות משיכה אלו לרוב אינם אכילים, אלא מיועדים למשיכה בלבד.

וכמובן, שאתם תמיד יכולים להתייעץ, ולשתף בבעיה את המומחים שלנו, והם ישמחו לעזור לכם לבחור את המלכודת הטובה ביותר!

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן