fbpx

מלכודת עכברים – כל מה שצריך לדעת כדי לבחור נכון

למרות שגודלם של עכברים כגודל כף היד, כאשר הם פולשים לבית שלכם הם יכולים לגרום לבעיות גדולות במיוחד. הם משאירים הפרשות אחריהם, מכרסמים קירות, גם כאלו שלא חשבתם שאפשר לכרסם, פולשים לפחי אשפה, ארונות הבגדים, מקימים קנים ובעיקר, מתרבים. לכן גם אם אתם חובבי חיות מוצהרים, סביר להניח שתצטרכו לנקוט בצעדים כאלו ואחרים, כדי להיפטר מהמטרד שמביאים אתם עכברים.

מעבר לנזק לרכוש, עכברים גם מהווים סיכון לבריאות ויכולים להעביר מחלות מסוגים שונים. למרבה המזל, ניתן להיפטר מהם בעזרת מלכודות עכברים. יחד עם זאת ישנם הרבה סוגים של מלכודות, חלק מהמלכודות יעילות יותר אחרות פחות, יש מלכודות הומניות וידידותיות לעומת כאלו שנחשבות ליותר קטלניות, וכדי לבחור את הסוג שמתאים לכם ביותר, ריכזנו לכם את כל הפרטים החשובים.

קודם כל – באיזו גישה אתם דוגלים?

מלכודות שונות פועלות בשיטות שונות, ועליכם לבחור בסוג שנוח לכם לחיות אתו. יש מלכודות שקוטלות את העכברים ברגע שהם נלכדים, עם מינימום סבל, כך שאינם צריכים לשחרר אותם בטבע. לעומתן, יש מלכודות שלוכדות את העכברים עוד כשהם חיים ומאפשרות לכם לשחרר אותם לאחר מכן בחוץ.

כמובן שגם אם בחרתם באפשרות השנייה, עליכם לבדוק את המלכודות שפיזרתם על בסיס קבוע, כי אם העכברים יישארו בהן לאורך זמן ללא אוכל ובלי הרבה אוויר הם ימותו. כמו כן בשיטה זו עליכם לשחרר את העכברים רחוק מהבית, כדי שלא יחזרו אליו שוב.

האם אתם מזדעזעים למראה עכברים?

ישנם סוגים שונים של מלכודות אשר נבדלים זה מזה גם בעיצוב שלהם. אם המפגש עם העכברים מוציא מכם צווחות שלא ידעתם שיש בכם, אולי כדאי שתבחרו במלכודות סגורות כדי שלא לראות את העכבר שנלכד בפנים. אם אתם פחות רגישים, אתם יכולים לבחור גם במלכודות פתוחות.

לכל סוג יש יתרונות וחסרונות. אחרי מלכודות פתוחות למשל קל יותר לעקוב, כך אתם יכולים לראות אם הצלחת ללכוד את העכברים וגם לשחרר אותם בזמן. מלכודות סגורות מסתירות את העכבר שנלכד בפנים ולכן צריך לבדוק אותן בתדירות יותר גבוהה.

סוגי מלכודות ביתיות

אחרי שהבנתם את ההעדפות שלכם יותר טוב, עכשיו עליכם לבחור את סוג המלכודת שתשמש אתכם עבור המטרה שלכם. אחת האפשרויות שעומדת לרשותכם היא מלכודת ביתית. יש המון סוגי מלכודות עכברים ביתיות, אך אחד מהסוגים הפופולריים ביותר זו מלכודת הדבק המוכרת.

מלכודות דבק מיועדות לשימוש ביתי, הן נוחות לתפעול והן גם יעילות במיוחד. מדובר בקרטון אשר מצופה בדבק שעליו מניחים פיתיון, וכאשר העכבר עובר מעליו הוא נדבק. מלכודות דבק נחשבות לזולות יחסית לפתרונות אחרים, הן אינן הורגות את העכברים בפועל, אך הן פחות הומניות מכיוון שקצת קשה לשחרר את העכבר לאחר שנדבק.

סוגי מלכודות מקצועיות

לעיתים מתמודדים עם בעיה נרחבת יותר של עכברים וצריכים פתרון יותר מקצועי. סוגי מלכודות מקצועיות גם יהיו בחירה טובה יותר לעסקים, תעשיות ומקומות שבהם קיומם של עכברים יכול ממש לסכן את המשך הפעילות העסקית.

אם אתם מעדיפים מלכודות דבק, כי ניתן לפזר כמות גדולה שלהן וכך לכסות שטח נרחב יותר, יש גם מלכודות דבק מקצועיות לעכברים וחולדות. מלכודות דבק מקצועיות חזקות ועמידות יותר, הן מפיצות ריח למשיכה מוגברת של המכרסמים ולכן לא צריך להוסיף להן פיתיון.

סוג אחר של מלכודות מקצועיות אלו הן תחנות האכלה. מדובר במלכודות קפיץ מאובטחות ובטוחות לשימוש. הן עוצמתיות, עמידות וכוללות מנגנון דריכה ייחודית. מכיוון שזו מלכודת בטוחה והקפיץ אינו נמצא בהישג יד, מלכודות אלו בטוחות להפעלה גם בסביבת ילדים ובעלי חיים.

מלכודות הומניות

מלכודות הומניות מעוצבות כדי לפגוע עד כמה שפחות בעכברים הלכודים בפנים. הן אינן קוטלות את העכברים שנלכדים אלא משאירות אותם בחיים ומאפשרות לכם לשחרר אותם בטבע לאחר שהם נתפסים. אם המטרה שלכם היא להיפטר מהמטרד בדרך כמה שיותר אנושית, זו בהחלט הבחירה המתאימה עבורכם.

מלכודות הומניות מתאימות לאוהבי בעלי החיים שאינם נרתעים מהמפגש עם עכבר בבית שלהם. ישנם סוגים שונים של מלכודות הומניות מחומרי גלם שונים. תוכלו למשל למצוא מלכודות פלדה שנראית כמו כלוב וכוללת מנגנון דריכה ייחודי. כאשר העכבר נכנס לתוכה ונוגס בפיתיון, מופעל המנגנון והמלכודת נסגרת כאשר העכבר בפנים.

סוג נוסף הוא של מלכודת זו נדנדה הומנית מפלסטיק. לעומת המלכודת מהפלדה, הדגם מהפלסטיק הרבה יותר קטן, אטום והוא מבוסס על שיווי משקל, ללא קפיץ.

מלכודת אקולוגית

מלכודת אקולוגית מעוצבת תוך חשיבה על הסביבה, כלומר המטרה שלה היא לוודא שלא יגרם נזק לסביבה בשום צורה בעת השימוש. ואם כן, אז מינימלי. כך לדוגמה, אם עד לפני כמה זמן היתה נטייה להשתמש בתחנות האכלה עם רעל כדי להיפטר ממכרסמים, מלכודת אקולוגית מייתרת את הצורך הזה ומשתמשת בדרכים לא פחות יעילות, אך הרבה יותר ידידותיות, כדי להשיג את אותה התוצאה.

מטבע הדברים, רעל יכול להביא ליותר נזק מאשר תועלת, במיוחד אם הוא ממקום באזורים שמסתובבים בהם ילדים וחיות מחמד. כתוצאה מכך גם אי אפשר לפזר את המלכודות בצורה יעילה בתוך הבית.

יש סוגים שונים של מלכודות אקולוגיות כמו למשל מלכודות הומניות ורב שימושיות, שניתן להשתמש בהן פעם אחר פעם, מלכודות קפיץ, תחנות האכלה עם פיתיונות ריח ועוד.

מלכודת עכברים מומלצת

כאמור, לא חסרות מלכודות עכברים ולכן לא פעם נשאלת השאלה איזו מלכודת עכברים מומלצת? רוב המלכודות מאוד יעילות, והבחירה בהן תלויה בהעדפות שלכם ובכמות העכברים שהתמקמו בבית או בעסק. כמו כן הבחירה תלויה גם באופי שלכם ובעקרונות שחשובים לכם. אם למשל אתם מעוניינים לשמור על הומניות ואין לכם בעיה לבדוק את המלכודות בתדירות גבוהה, או לחלופין לנסוע לטבע הפתוח כדי לשחרר את העכבר, אז מלכודות הומניות יהיו הפתרון המתאים. אם אתם זקוקים לפתרון מקצועי יותר מאחרים, יש סוגי מלכודות מקצועיות שתוכלו לבחור מהן. אם אתם רוצים פתרון מהיר מבלי יותר מדי התעסקות, מלכודות קפיץ יהיו בחירה נכונה עבורכם.

כדי לדעת אילו סוגי מלכודות מומלצים עבורכם, תמיד אפשר להתייעץ עם הצוות המקצועי של החנות וכך להבין טוב יותר את האפשרויות שעומדות לרשותכם. 

הדברת עכברים

כאשר אתם מתמודדים עם בעיה נרחבת, ומלכודות העכברים לא עובדות, אפשר להזמין אנשי מקצוע שמומחים בהדברת עכברים. אנשי המקצוע הנכונים יוכלו להגיע אליכם, לבחון את השטח ולהעריך את היקף הבעיה, תוך התאמת הפתרונות האפשריים. אנשי מקצוע שמומחים בהדברת עכברי גם יודעים היכן העכברים נוטים להקים את הקן מאיפה הם עשויים להיכנס וכדומה. כתוצאה מכך הם יכולים לספק לכם פתרון הרבה יותר כולל. הרי אין טעם להניח מלכודות אם כל החורים שמהם העכברים נכנסו מלכתחילה, אינם חסומים.

לכן קחו בחשבון שכדי למגר את תופעת העכברים לחלוטין, עליכם גם לנקוט באמצעי מניעה, כמו למשל אטימת חורים בקירות או בארונות, אטימת פתחי כניסה אפשריים (דלתות או צנרת הביוב), שמירה על מזון בתוך כלים סגורים הרמטית או במקרר והנחת פחים סגורים עם מכסה, כך שהעכברים לא יוכלו לנבור באשפה שלכם יותר.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן