fbpx

כיצד להילחם ביתושים בבית באופן עצמאי

אחד המטרדים הקשים ביותר שיש לעונת הקיץ להציע אלו הם היתושים. כיצד ניתן להילחם ביתושים באופן עצמאי? האם ניתן להקדים תרופה למכה? ואילו מוצרים יעזרו לכם במלחמה נגדם?

כאשר הקיץ מגיע ועמו גל החום הגדול, היתושים מתחילים להגיח מכל פינה. וכשרוצים לנצל את מזג האוויר ולשבת בחוץ, יתושים שתוקפים מכל עבר יכולים להפוך למטרד לא קטן. כדי להתמודד עם יתושים כדאי קודם כל לבצע טיפול מנע בפנים הבית ובחלל החוץ ולהשתמש בתכשירים ומכשירים חשמליים.

מעט רקע על יתושים

היתושים גרים בסביבת מים עומדים, שם הם מתרבים ומגדלים את הזחלים שלהם. רבים אינם יודעים זאת אך אלו הן היתושות שעוקצות את בני האדם, כדי להטיל ביצים ולהתרבות הן זקוקות לחלבונים בדם שלנו. יחד עם זאת, כן קיים סיכון שבעת העקיצה הן יעבירו אלינו מחלות. ברוב המקרים לא צריך כמות גדולה של מים עומדים כדי שיתפתח מקום דגירה של יתושים. גם כלי קטן שהתמלא במי גשמים או במי השקיה יכול להפוך למצע אופטימלי ליתושים. לכן אם רוצים למנוע דגירה של יתושים חשוב קודם כל לרוקן את כל הכלים שיש בהם מים עומדים בתחילת האביב.

כיצד ניתן למנוע דגירה של יתושים?

אחת מדרכי המניעה היעילות ביותר היא לאתר מקורות דגירה פוטנציאליים. עשו בדיקה של הגגות, המקלטים, תחתיות של אדניות, חביות, כלים ובדקו אם יש בסביבה מקורות מים עומדים, אם כן יבשו אותם. יתושים יכולים גם להיכנס הביתה דרך הביוב לכן עליכם לבדוק שמערכת הביוב אטומה כראוי ושליתושים אין גישה לתוך הבית. עלו לגג שימו לב שאין דוד שמש שדולף ויוצר נזילה או מרזבים שנסתמו בעונת החורף, זאת מסיבה שלא תמיד רואים באופן ברור את מקור המים העומדים. כמו כן קחו בחשבון שישנם זנים של יתושים, כמו למשל הנמר האסיאתי, שאינם זקוקים למים ומסתפקים בלחות גבוהה. לכן עליכם גם להקפיד לגזום צמחים ולמנוע הצללת יתר על מנת שהיתוש לא יתפתח ויתרבה ללא הפרעה.

מוצרי הדברה

במידה ופעולות המנע לא נחלו הצלחה והזחלים הצליחו להתפתח בכל זאת ליתושים בוגרים, תוכלו להשתמש במוצרי הדברה. ביניהם:

  • קטלן הוריקן ישנם סוגים שונים של קטלני הוריקן שמתאימים לשימוש ביתי וחיצוני. מדובר במכשיר חשמלי ולו נורות UV עוצמתיות או פיתיון ריח שמושכים אליהם את היתושים והמעופפים, ללא רעשי צלייה וריחות רעים. הניקוי והריקון של מכשירים אלו קל ופשוט וניתן לתלות אותם על קיר או להציבם על משטח ישר בהתאם להוראות.
  • יא תושטוס גרגירים ותרסיס עוד תכשיר שמתאים להדברת יתושים הוא יא תושטוס תכשיר שמגיע בתרסיס או בגרגרים. תכשיר הגרגרים בעל ריח מבושם, טבעי, אינו כולל רעלים ומבוסס על תרכובת שמנים אתרים ייעודיים ליצירת סביבה ללא יתושים. התרכובת מוכנה לשימוש ומשבשת את חוש הריח של היתושה. התרכובת פועלת לאחר כשעה מפיזורה והיא בטוחה לשימוש בסביבת ילדים ובעלי חיים. בדומה לגרגרים, אותו התכשיר מגיע גם כספריי.
  • נרות יתושלך אופציה נוספת להרחקת יתושים מסביבת הבית והחצר היא נרות יתושלך. נרות אלו מיוצרים מתערובת צמחים ארומטית טבעית שמועשרת בשמן לימון טבעי שמפיץ ריח רענן, דוחה את היתושים ומרחיק אותם מאזור הבערה של הנר. נרות יתושלך פועלים ל-9 שעות ומתאימים לשימוש חיצוני, בקמפינג, במרפסת ובחצר.
  • מחבט חשמלי הוריקן מוסקיטומעבר לתכשירים עצמם אפשר להרחיק יתושים גם באמצעות מחבט חשמלי שמחסל אותם באופן ממוקד. את המחבט ניתן להטעין באמצעות חיבור USB תוך שעה אחת בלבד. כמו כן למחבט יש פנס מובנה שמושך את היתושים אליו ושתי אפשרויות הפעלה.

לסיכום: כל הדרכים להרחקת יתושים מהבית

ישנן דרכים רבות למנוע מיתושים להתקרב ואף להרחיק אותם מעלינו באופן ממוקד. בין אם מדובר בשמירה על אזור המחיה שלנו נקי ממים עומדים ובין אם על ידי שימוש בתכשירים דוחי יתושים, כמו למשל גרגרים, תרסיסים, טבליות או מלכודות חשמליות שמושכות אליהן את היתושים באמצעות אור, חום, תנועה, צבע וריח. מעבר לתכשירים ניתן להרחיק את היתושים מביתנו גם על ידי התקנת רשתות על דלתות וחלונות, הפעלת אמצעי קירור בבית כמו מאוררים או מזגן, תליית כילות מעל המיטות וגידול צמחי תבלין ועציצים שידועים בתכונות דוחות יתושים.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן