fbpx

וטרינר מסביר מה כדאי לברר לפני שעושים הדברה בבית

כולנו יודעים שחרקים ויונים יכולים להוות מטרד משמעותי בבתי מגורים פרטיים, במשקים ובמקומות עבודה. על מנת לפתור את המטרד הזה, יש להתקשר לאנשי מקצוע העוסקים בהדברה. אותם אנשי מקצוע מגיעים למקום עם ציוד וחומרי הדברה מתאימים וכך הם יכולים לסלק את החרקים והיונים המסבים נזקים למקומות האלה.

חומרי הדברה

חומרי הדברה יכולים להיות רעילים ומזיקים לסביבה וליצורים שאין כל כוונה להדביר אותם. חומרים אלה יכולים להישאר על הקרקע למשך שנים רבות ובגלל שהם מתפרקים בצורה איטית יחסית, הם עשויים לגרום נזק בלתי הפיך לסביבה. יש חומרי הדברה המכילים רעלים כמו זרחן אורגני. מחומרים כאלה מומלץ להימנע לגמרי.

היופי הוא שבשנים האחרונות, תודות להתפתחות הטכנולוגית שיש בתחום ההדברה, ניתן להשתמש בשיטות הדברה שאינן מזיקות לסביבה והן מבוססות בעיקר על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה כמו, פרמיטרינים. אם יש לבצע את ההדברה במקומות שהינם משקים או פינות חי, אז אפשר בכלל להימנע לחלוטין משימוש בהדברה כימית ולהשתמש אך ורק בהדברה ביולוגית. באמצעות הדברה מסוג זה, ניתן לשמור על איכות הסביבה וכמו כן על סביבת החי והצומח.

החלטתם להזמין מדביר, מה עכשיו?

אם חייב לבצע הדברה, יש להזמין מדביר מוסמך. ניתן לקרוא על כך באתר המשרד להגנת הסביבה. לא כל בעל מקצוע שקורא לעצמו מדביר מוסמך הוא אכן כזה. יש לבדוק שיש לו היתרים ואישורים מתאימים לביצוע הדברה. יש גם לבדוק יחד עם המדביר, באיזה חומרי הדברה הוא מתכוון להשתמש.

סוגים של חומרי הדברה

נוגדי קרישה – אלו חומרים המשמשים על מנת להדביר מכרסמים ועכברים. במידה ויש לכם חיות מחמד בבית, חומרי ההדברה האלה יכולים לפגוע בחיות. ההרעלה יכולה להיות ישירות מהרעל או לאחר בליעת עכבר או מכרסם שהורעל. אם קיים חשד להרעלה של חיות מחמד כתוצאה משימוש בחומר הדברה כנגד מכרסמים ועכברים, יש לפנות מיידית לבעלי מקצוע כמו וטרינרים. הטיפול שיינתן לחיות המחמד שהורעלו יכלול עירור הקאה, בדיקה רפואית וטיפול בויטמין K.

זרחנים אורגניים – אלו חומרי הדברה המשמשים על מנת להדביר חרקים ותולעים. הם מגיעים בצורת נוזל, גרגירים או אבקה. יש לפזר אותם בשטח אותו רוצים להדביר. השימוש בחומרים האלה יבוצע רק בחצר ולא בתוך הבית.

קרבמטים – גם הם משמשים להדברה כנגד חרקים וטפילים. מדובר על רעל המגיע בצורת אבקה או נוזל. חומר הדברה זה מותר לשימוש גם בבתים עם בעלי חיים גדולים. רק כמויות גדולות ממנו, עשויות לגרום להרעלה.

מתיל אלדהיד – מדובר על חומר הדברה המשמש כנגד חלזונות. הוא רעל קטלני במיוחד לבעלי חיים. הם יכולים לבלוע את החילזון או החלזונות המורעלים או את הרעל עצמו. מדובר על רעל שטעמו מתוק ועל כן כלבים אוהבים לאכול אותו. אם מבצעים שימוש בחומר זה בחצר הבית, יש להרחיק את הכלבים. במידה והכלבים הורעלו, יש לפנות לוטרינר שיבצע שטיפת קיבה שתציל את חיי הכלבים.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן