fbpx

הרחקת יונים בבית ובבניין – מה האפשרויות?

יונים בבית ובבניין יכולות להוות מטרד אמיתי. לכן זה רק טבעי שיש אנשים שמעדיפים להיפטר מהן ולהרחיק אותן מהבית.

אם גם אתם מתמודדים עם יונים שברצונכם להרחיק, יש כמה פתרונות יעילים למטרה זו, והיכרות עמם תעזור לכם לבחור את הפתרון היעיל והמתאים עבור התרחיש שלכם.

היכרות עם ההתנהגות של יונים

היונה היא ציפור יפה ויש לה משמעות סמלית בדת היהודית, אך למרות כל אלו, התנהגותה עשויה להיות מטרידה בדרכים שונות ומגוונות. בין אם זוג יונים מתעקש להקים את הקן שלו בפרגולה שלכם או במסתור הכביסה ובין אם קבוצה של יונים החליטה להתגודד על הגגות ועל המרזבים של הבניין, יהיה לכם מאוד קשה להרחיק אותן.

על פניו זה אולי לא נשמע מדאיג, כי מה מטריד ביונה? אבל יונים מלכלכות מדרכות ומבנים עם לשלשת באופן קבוע, מה שעלול לפגוע במראה החיצוני של המבנה לאורך זמן. כמו כן יונים יכולות לשאת מחלות ולהעביר כינים, לכן הנוכחות שלהן לא תמיד רצויה.

יחד עם זאת, עליכם לשקול כיצד להיפטר מיונים בבית ובבניין מבלי לפגוע בהן. כיום זה לא חוקי להרוג יונים, והמשמעות היא שתוכלו להרחיק אותן בלבד, ולשם כך עומדים לרשותכם כמה אמצעים.

דחלילים

ישנם כמה מוצרים שמתאימים להרחקת יונים, אבל השימוש בדחליל של עוף דורס הוא נהדר, מכיוון שבזים ועורבים הם האויבים הטבעיים של יונים, ולכן הם מפעילים אצלן באופן אוטומטי את תגובת “להילחם או לברוח”. יונים נוהגות להסתובב ולעוף חופשי באזור וכאשר אתם מציבים דחליל של בז או עוף דורס אחר, היונים יבינו שהאזור “נכבש” וימשיכו הלאה בדרכן ליעד אחר. שימוש באויב הטבעי שלהן זו דרך הומנית ויעילה להיפטר מיונים, למנוע מהן להוות מטרד ולגרום נזק לרכוש שלכם.

דוקרנים נגד ציפורים

כאן מדובר בסט של דוקרנים נגד יונים אשר ניתן להצמיד למשטח כדי למנוע מהיונים לקנן או להתיישב באזורים מסוימים בבית או בבניין. באמצעות דוקרנים תוכלו לשמור על האזור חף מציפורים ולמנוע את כל הפסולת שהן יוצרות. אם אתם מודאגים, הדוקרנים אינם פוגעים בציפורים, כיום יש מוצרים ידידותיים שרק משמשים להרתעה, וימנעו מהיונים לנחות במקום ולקנן.

פריסת חוטים מקבילים

תליית חוטים מקבילים על הגג או אזורים אחרים בבית שמושכים אליהם ציפורים זו גם דרך מעולה להרחיק יונים. השיטה פשוטה כמשמעה, פורשים חוטים מקבילים על פני המבנה וכך מונעים מהיונים לנחות עליו ולקנן.

רשת ציפורים

רשת ציפורים זהו אולי פתרון פחות אסתטי לעומת אחרים, אך היא נחשבת למאוד יעילה בהרחקת יונים. בדומה למוצרים אחרים, גם אותה יש לפרוש על האזור המיועד, כדי ליצור מחסום אשר מונע מהציפורים לנחות במקום ולקנן. כיום ניתן גם לקנות רשתות שקופות אשר אינן בולטות לעין כמו סוגים אחרים.

קפיץ

עוד מוצר הומני שניתן להשתמש בו הוא קפיץ. גם הקפיץ פועל על אותו עיקרון ופרישתו מונעת נחיתה וקינון של היונים בבית ובבניין. הוא מתאים להתקנה על אדן החלון, מרזב, מזגנים, גגות ועוד, כאשר תוכלו לחבר מספר קפיצים יחדיו בהתאם לשטח שעליו אתם רוצים להגן.

תרסיס להרחקת יונים

יונים נרתעות מריחות מסוימים, למעשה ישנם ריחות שהן סולדות מהן, מה שהופך את תרסיסי הריח לאפקטיביים ביותר. אתם יכולים לרכוש תרסיס להרחקת יונים ולרסס אותו באזור שבו הן מקננות, או לחלופין למרוח חומרים עם ריחות חזקים, ולהרחיק את היונים ממרחבי המגורים שלכם. תרסיסים אלו אינם רעילים ואינם פוגעים בציפור, בחי או בצומח, כשהם מספקים תוצאות מידיות.

מלכודת יונים הומנית

תוכלו לבחור גם בפתרון של מלכודת בעלת שתי דלתות. מלכודות הומניות אינן פוגעות ביונים, הן גדולות וחזקות, כוללות פתח שחרור עליון נוח ויעיל, הן מתקפלות כך שניתן לשנע אותן בקלות ממקום למקום, תוך שמיוצרות מחומרים עמידים שניתן להעמיד בחוץ.

לסיכום

נוכחות של יונים בבית ובבניין יכולה להיות מאוד מטרידה, אבל למרבה המזל, כיום יש המון מוצרים שיכולים לעזור. מדחלילים של בזים ועורבים, ועד שיטות הרחקה נוספות ואנושיות, שאינן גורמות נזק ליונים אך נחשבות למאוד יעילות, הבחירה במוצרים השונים תלויה לא פעם בהיקף הבעיה ובמקום שממנו רוצים להרחיק את היונים.

במקרים מסוימים, אפשר לשלב בין כמה שיטות ומוצרים להרחקת יונים, כדי להיפטר מהן אחת ולתמיד ולשמור על המרחבים שלכם נעימים ונקיים!

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן