fbpx

המדריך המלא להדברת נמלים בבית

נמלים הן בין החיות הפולשניות ביותר שישנן והן יכולות לפלוש אליכם הביתה בכל רגע וללא התראה מוקדמת בעונה החמימה. בעוד שבחורף הן נמצאות בתוך קן הנמלים מתחת לאדמה ושומרות על תנאי מחייה אופטימליים, בקיץ הן יוצאות לאוויר העולם כדי לרענן מחדש את מלאי המזון. כתוצאה מכך הבית שלכם יהפוך לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר, קל וחומר המטבח שלכם.

איך נפטרים מהמטרד?

נמלים בבית יכולות להפוך למטרד רציני, אולם ברבים מן המקרים תוכלו להתמודד אתן בכוחות עצמכם מבלי להזמין מדביר. ישנן דרכים שונות ומגוונות להיפטר מהנמלים שכדאי להכיר לפני שמרססים אותן באופן ממוקד עם תרסיס נגד נמלים. בין חומרי ההדברה שיעבדו באופן יעיל נמצאים אלו הבאים:

פיתיונות ג’ל

אחד ממוצרי ההדברה היעילים ביותר נגד נמלים הוא פיתיון ג’ל. פיתיונות ג’ל איכותיים מדבירים זנים שונים של נמלים בכמה טיפות בודדות בלבד. פיתיון גל מגיע במזרק קל ונוח לשימוש, אפשר לפזר אותו במקומות ייעודיים בבית, בבנייני תעשייה, בבנייני מגורים, מסעדות, מחסנים, משרדים ועוד.

פיתיון ג’ל זהו חומר מיוחד שהנמלים אוספות ולוקחות אל הקן שלהן וכך למעשה מרעילות את כל הקן, שאר הנמלים מאבדות את התיאבון שלהן ובסופו של דבר מוצאות את מותן. קחו בחשבון שישנם סוגים שונים של פיתיונות ושיש להתאים את הפיתיון שבוחרים לעונה בשנה. המשמעות היא שיש תקופות שהנמלים מחפשות חלבונים, בעוד שבתקופות אחרות הן מחפשות פחמימות. במידה ולא תהיה התאמה בין הפיתיון לתקופה בשנה, לא תצליחו להשיג את התוצאה הרצויה והנמלים פשוט יתעלמו מהפיתיון.

הדברה בריסוס

פיתיונות ג’ל נחשבים לפתרון מאוד יעיל, אולם אם הקן אינו נמצא בעומק הקיר גם ריסוס יכול לספק מענה אופטימלי. ישנם חומרים שונים שמשמשים לריסוס חשוב לבחור בפתרון כמה שיותר אקולוגי וידידותי במיוחד כאשר מדובר בבית ובו בעלי חיים וילדים. כמו כן יש לוודא שהחומרים אותם בוחרים עומדים בכל התקנים הנדרשים. יש לציין שתכשירי ריסוס שונים ממיתים את הנמלים ומפחיתים את הכמות שלהן אך הם אינם יעילים בהרחקתן לאורך זמן. את הריסוס תוכלו לבצע בעצמכם על ידי חומרי הדברה בספריי, אולם לא פעם עדיף להזמין את שירותיו של מדביר מקצועי שימצא את הקן וירסס גם שם.

פיתיון נוזלי

אפשרות נוספת להתמודד עם מטרד הנמלים היא על ידי פיתיון נוזלי ועוצמתי לנמלים ומקקים. הפיתיון הנוזלי יכול לחסל קן שלם בחמישה ימים בממוצע, בהתאמה לתנאי הסביבה הקיימים. פיתיון מחסלת הנמלים לדוגמה מגיע כבר מוכן וכל שיש לעשות כדי להשתמש בו הוא לחתוך את קצה פטמת המלכודת באמצעות מספריים ולהניח במקום הרצוי. מרגע הפתיחה הפיתיון מתחיל לפעול ובכוח למשוך אליו 150 זנים של נמלים. תחנת האכלה נכנסת בקלות מתחת לארונות המטבח ושומרת על טריות לאורך זמן רב.

פיתיון גרגרים

סוג נוסף של פיתיון יעיל הוא פיתיון גרגרים להדברת נמלים, סוג זה מתאים במיוחד לנמלת האש, אך גם לזנים נוספים. הפיתיון מאוד אטרקטיבי והוא מפתה את הנמלים לשאת אותו אתן אל הקן. הנמלים מזינות את אוכלוסיית הקן באמצעות הפיתיון ומרעילות אותה. בפיתיון הגרגרים אפשר להשתמש במקומות שונים כמו למשל במדשאות, גינות פרטיות, גינות ציבוריות, אזורי תעשיה ופארקים.

איך אפשר להפחית את הסיכוי של פלישת הנמלים?

הנמלים הן חיות פולשניות ולא תמיד ניתן למנוע את הגעתן אל הבית. יחד עם זאת כן ניתן לבצע כמה וכמה פעולות כדי למנוע את הסיכוי שהן יגיעו. נמלים אוהבות מאד חום ולחות לכן אם רוצים למנוע מהן להתקרב אל הבית יש לבדוק שאזורים רטובים ולחים בבית נשארים כמה שיותר יבשים. כמו כן אפשר לרסס את האזורים האלו מבעוד מועד.

דבר נוסף שאפשר לעשות הוא לשמור על ניקיון ולוודא שאין אריזות מזון פתוחות בנמצא. אם יש כאלו הקפידו לאטום אותן או להכניס למקרר. אם יש פירורים על השיש, צנצנת סוכר לא אטומה או כל לכלוך אורגני הנמלים יגיעו אליו במהירות וגם יזמינו חברות, אך כל עוד תשמרו על אטימות וניקיון הנמלים ישמרו מרחק.

בכל מקרה, אל תנסו לרסס או לפגוע רק בנמלים ולא בקן עצמו. מעבר לעובדה שזה לא יעיל, רק תגרמו לפעולה הפוכה והמלכה תעבור לייצור מוגבר של עוד נמלים פועלות.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן