fbpx

הדברת תיקנים באופן עצמאי – כך תעשו זאת נכון

לא בטוחים כיצד להיפטר מתיקנים? אינכם לבד. תיקנים הם בין המזיקים הנפוצים ביותר בעולם. הם נמשכים אל הבית שלכם מסיבות שונות ומגוונות והיכרות עם הזנים השונים, כמו גם עם אורחות חייהם, יכולה לעזור לכם להבין מהר כיצד להיפטר מהם ולמנוע את המטרד שהם עלולים להוות, מכל הבחינות.

השלב הראשון: מניעה

ישנן שיטות שונות להרחקת תיקנים, כאשר השלב הראשון הוא מניעה. אטימת סדקים ופתחים, מניעת הגישה אל מקורות מים, שמירה על ניקיון, אחסון נכון של מזון, כל אלו ועוד הן פעולות מניעה שימנעו את ההתפשטות וההתרבות של התיקנים. אולם לא פעם פעולות המניעה לא יעזרו או שננקטו מאוחר מדי והתיקנים כבר בתוך הבית. זה הזמן שלכם לבדוק מה עליכם לעשות על מנת להיפטר מהמטרד, וכאן אנו נכנסים לתמונה עם כל המידע שעליכם לדעת.

הדברת תיקנים ויפה שעה אחת קודם

תיקנים נכנסים לבית בחיפוש אחר מזון, מים ומקלט. הם עלולים להתרבות במהירות ולהוות איום על הנוחות והבריאות שלכם. לכן חשוב להיפטר מהם בהקדם האפשרי. ידוע כי תיקנים נושאי חיידקים שעלולים לגרום להרעלת מזון, שלשול, אלרגיות ופריחות בעור. כאשר הם רבים הם יכולים גם לגרום לריחות רעים ובעיות תברואה. קחו בחשבון שהדברת תיקנים דורשת יותר מפתרון אחד כדי למגר את התופעה כליל, לכן חשוב להכיר את הפתרונות השונים שקיימים.

הדברה טבעית

כיום יותר ויותר אנשים מחפשים אחר פתרונות הדברה אקולוגים, ירוקים וידידותיים לסביבה ללא שימוש ברעלים. כיום ניתן בהחלט לפנות אל האפשרות של הדברת תיקנים טבעית וליהנות מאותה רמת יעילות אך עם מינימום פגיעה באדם ובסביבה. בין אם בחרתם במלכודת דבק, בין אם במוצרי ריסוס ובין אם בג’ל שימו לב שמוצרים אלו אינם כוללים רעלים וידידותיים לסביבה כמה שיותר.

חברת גרין פלייס מפתחת סל מוצרי הדברה ירוק, חדשני ומתקדם מתוך השאיפה שמוצרים אלו יהיו הומניים, ידידותיים לאדם ולסביבה וכמה שפחות מזיקים. צוות המדענים של החברה מקפיד לפתח את הדור הבא של מוצרי ההדברה: מלכודות מודרניות לצד חומרי הדברה מתקדמים וחדשניים.

אילו סוגי מוצרים קיימים להדברת תיקנים?

ישנם סוגים שונים של מוצרי הדברה ביתית לתיקנים, ביניהם אלו הבאים:

  • אקספרסו 313 – תכשיר ריסוס מוכן לשימוש שמתאים לקטילת תיקנים, נמלים, חרקים וזוחלים אחרים. חומר להדברת תיקנים זה מתאים לריסוס על אדני חלונות, לאורך פנלים, בפתחי המבנה, מאחורי ארונות, מתחת לכיורים, בחורי ניקוז ובמקומות מסתור אחרים של חרקים.
  • קינג ג’וק מארז של חמש מלכודות דבק מקצועיות ובעלות דבק חזק, מה שמבטיח לכידה מושלמת של תיקנים. מוצר זה להדברה ביתית לתיקנים כולל 5 שקיקי פיתיונות משיכה ולהם עוצמה מוגברת. הפיתיון מכיל את כל סוגי המקקים, טעם וריח ואינו מכיל רעלים. פורמולת הדבק מעוצבת בצורת גלים כדי להבטיח לכידה.
  • סטיקי ג’וק – חומר להדבקת תיקנים. מלכודת המיועדת ללכידת תיקנים ללא שימוש ברעלים וחומרי הדברה. המארז כולל חמש מלכודות ומעולה לשימוש במטבחים, חדרי שינה, חדרי מגורים, חדרי ילדים, מזווה מחסנים ועוד. המלכודת מתקפלת כך שניתן להציב אותה גם במקומות צרים, כוללת פורמון משיכה והדבק יכול להחזיק מעמד עד כ- 100 ימים.

טיפים להרחקת תיקנים

מלבד חומר להדבקת תיקנים או מוצרי הדברה יש הרבה שיטות יעילות שיעזרו לכם להפוך את הבית להרבה פחות מסביר פנים למקקים. בין האסטרטגיות הנפוצות:

פנו קופסאות קרטון ועיתונים מהבית – מסתבר שלתיקנים יש חיבה מיוחדת לקרטונים ועיתונים ואפילו זהו אחד ממקומות ההתרבות המועדפים עליהם.

שמרו על הבית נקי מבלגאן – אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לבקרת מקקים היא בית מסודר, מאורגן ונקי. שמירה על בית מאורגן תעזור לכם להבטיח שלמקקים לא יהיו מקומות מסתור רבים.

תקנו סדקים ואטמו פתחים – תיקנים נכנסים אליכם הביתה על ידי זחילה מתחת לדלתות וסדקים במקומות שונים. יתכן מאוד מאוד שאפילו לא תצליחו להבחין באזורי הגישה הקלים. בדקו את האזורים הבעייתיים סביב החלונות ומתחת לדלתות, לאורך היסודות או הגג וסביב חורים המשמשים לקווי חשמל ואינסטלציה לפחות פעם בשנה.

בדקו ותקנו דליפות, נזילות ובעיות אינסטלציה – לחות מאוד אטרקטיבית לתיקנים. ממש כמו בני אדם הם זקוקים למים כדי לשרוד. לכן בעיות אינסטלציה או נזילות מושכות תיקנים הביתה ויש לטפל בהן בהקדם על מנת למנוע היווצרות של עודף לחות.

אל תשאירו אוכל בסביבה – אוכל מושך אליו תיקנים ולכן כדאי להקפיד לאחסן את המזון בצורה טובה ואטומה ולנקות אחריכם. כמו כן אם יש לכם חיות מחמד הקפידו להרים את האוכל מהרצפה כאשר הוא אינו בשימוש כדי לוודא שלתיקנים אין גישה קלה אליו.

הזמינו שירותי הדברה – לעיתים לא תצליחו למגר את בעיית התיקנים לבד באמצעות הדברה ביתית לתיקנים ותזדקקו לעזרתם של אנשי מקצוע. כאשר אוכלוסיית התיקנים גדולה אין ספק שיהיה צורך בעזרה מקצועית של חברת הדברה מיומנת שתוכל לפתור את הבעיה במהירות המרבית.

כיצד לבחור חומר הדברה?

בחירת חומר להדברת תיקנים זו משימה מעט מאתגרת במיוחד כאשר ישנו היצע נרחב של מוצרים בשוק. קודם כל החליטו אם תעדיפו הדברת תיקנים טבעית או סוגים אחרים. למרות שאם ישנה אפשרות טבעית וידידותית לכם ולסביבה אין שום סיבה שתבחרו דווקא בהדברה עם רעלים וחומרים כימיקליים. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא היקף התופעה. ככל שהתופעה נרחבת יותר כך תזדקקו לחומר מקצועי ויעיל יותר על מנת למגר אותה. עוד פרמטר שיש לקחת בחשבון הוא סוג המוצר המועדף עליכם: האם תעדיפו תרסיס, מלכודת דבק, ג’ל להרחקת תיקנים או כל מוצר אחר ובלבד שייתן פתרון אופטימלי לבעיית התיקנים שלכם.

לבסוף אם אינכם בטוחים כיצד להדביר תיקנים באופן עצמאי ומהי השיטה היעילה ביותר, תמיד תוכלו להתייעץ עם מומחים לתחום שיעזרו לכם להגיע להחלטות המתאימות עבורכם.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן