fbpx

הדברת נמלים – איך להיפטר מנמלים בבית

הנמלים הם בין היצורים השורדים ביותר שישנם, ואחת הסיבות לכך היא העובדה שאין להם שום בעיה לפלוש לסביבות מגורים. ישנם כל כך הרבה סוגים של נמלים וכדי להיפטר מהן אחת ולתמיד יש להכיר את אורחות חייהם לעומק, כדי לבחור בפתרון המתאים, שיישמר לאורך זמן. אם גם לבית שלכם פלשו נמלים טורדניות ואינכם בדיוק יודעים מה לעשות וכיצד לפעול, המאמר הבא יעשה לכם מעט סדר בדברים.

פיתיונות ג’ל

היכרות עם עולם הנמלים והדרך שבה הן חיות היא לא פחות מנדרשת כאשר רוצים להפטר מהן. הסיבה לכך היא שלא פעם אנו נפעל בצורה מסוימת והתגובה תהיה שונה משציפינו. לדוגמה, ראינו נמלים בבית וריססנו אותן? כדי לפצות על האובדן המלכה תטיל המון ביצים חדשות והבעיה תחזור על עצמה. לכן כאשר מדובר בנמלים, יש לטפל בבעיה מן היסוד והמשמעות היא לכוון אל המלכה. זו המטרה של פיתיונות ג’ל לנמלים. היות וישנם סוגים שונים של פיתיונות ג’ל דרשת התאמה גם לסוג הנמלים ולעונת השנה. פיזור הפיתיון צריך להתבצע תוך מעקב אחר הנתיב של הנמלים.

ג'ל נגד נמלים

פיתיונות גרגרים

פיתיונות גרגרים מתאימים להדברת נמלת האש הקטנה, כמו גם סוגים נוספים של נמלים. הפיתיון מאוד אטרקטיבי, מפזרים אותו והוא מפתה את הנמלים לקחת אותו איתן ישירות לתוך הקן. הנמלים מזינות את אוכלוסיית הקן בפיתיון וכך מרעילות אותה. ישנם סוגים שונים של פיתיונות גרגרים, חלקם חזקים יותר ומיועדים למדבירים מקצועיים, בעוד שאחרים מתאימים לשימוש פרטי. מדביר מקצועי יודע בדיוק איזה פתרון הדברה לבחור לאחר שמעיף מבט סביב, בוחן את סוג הזן, ואת נתיב הנמלים ואז מתאים את הפיתיון הטוב והאפקטיבי ביותר.

גרגירים נגד נמלים

פיתיון נוזלי

עוד דרך להיפטר מנמלים היא על ידי פיתיון נוזלי של מחסלת הנמלים. פיתיון זה מחסל את הקן תוך חמישה ימים, תלוי בתנאי הסביבה. הוא מאוד קל ונוח לשימוש, ניתן אף להשתמש בו באופן עצמאי ללא הצורך במדביר מקצועי בסביבה. הפיתיון הנוזלי הוא למעשה תחנת האכלה שרק צריך להציב במקום הרצוי ולגזור את חלקה העליון. את תחנת ההאכלה ניתן להשחיל לכל מקום שיש בו נמלים כולל מתחת לספה או לתוך הארון. הנמלים לוקחות את הפיתיון, מביאות אותו אתן אל הקן ומשם הכל היסטוריה.

למה לא תמיד מומלץ לרסס?

אם בעבר הפתרון הראשון להדברת נמלים היה ריסוס, כיום כבר יודעים שזהו לא בהכרח הפתרון הכי אפקטיבי. ריסוס הנמלים שמסתובבות בחוץ רק מפזר חומרים רעילים בסביבה ולא ממגר את בעיית הנמלים אלא להיפך. לא פעם האובדן של המון נמלים יגרום למחסור במזון וכתוצאה מכך המלכה תטיל עוד ועוד ביצים ואוכלוסיית הקן רק תכפיל את עצמה. כך שבפועל חיסול הנמלים הפועלות רק יכול להגדיל את קצב ההתרבות של הקן ולא לחסל אותו.

מתי הזמן הנכון להדביר?

רבים טועים לחשוב שהדברת נמלים היא עונתית, אבל לא כך הדבר. יש להדביר נמלים מיד כשרואים אותן. הנמלים פועלות בכל ימות השנה למרות שבקיץ רואים אותן יותר. אבל זה לא חריג להיתקל בהן פתאום בתוך הבית ביום שמש חורפי, כשהן מנצלות את החמימות ששורה באוויר כדי לצאת ולחדש את מלאי המזון של הקן. הריסוס נועד להרחיק את הנמלים שנמצאות כבר בבית אך הוא לא פותר את הבעיה כליל. פיתיונות על סוגיהם השונים יעילים הרבה יותר, הם מגיעים ישירות לתוך הקן ועוזרים להיפטר מהנמלים לתמיד.

כיצד ניתן למנוע את הגעתן של הנמלים?

כדי למנוע מצב שבו הנמלים משתלטות על כל חלקה טובה בבית חשוב לשמור על ניקיון של המטבח, להקפיד שאין פירורים מפוזרים סביב, ולשמור על הכלי של הסוכר כל הזמן סגור. בנוסף לא להשאיר מזונות יבשים בשקיות אחסון פתוחות. אם יש לכם עוגיות סגרו אותן בכלי כמה שיותר אטום, כולל סוגים דומים של מזונות. ואם אין לכם מקום לקופסאות בחוץ, אתם תמיד יכולים לאחסן את הסוכר והעוגיות בתוך המקרר כדי להרחיק את הנמלים. כמו כן הקפידו על ריסוס באזורים לחים, מכיוון שאלו הם האזורים האהובים ביותר על נמלים.

לסיכום לרשותכם דרכים שונות להיפטר מנמלים, כל שעליכם לעשות הוא לקבל מעט ייעוץ ולבחור את הפתרון המתאים ביותר לצרכים שלכם ולסוג הנמלים שעמו אתם מתמודדים.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן