fbpx

הדברת נמלת האש – כיצד להיפטר מהן?

נמלים הן אחד היצורים הטורדניים ביותר שישנם, ובוודאי שמתם לב לכך שישנם המון סוגים של נמלים. אחד הסוגים היותר מטרידים של נמלים זו נמלת האש, שאינה סתם נמלה ככל הנמלים, אלא שהיא גם עוקצת, מתרבה מהר ומשתלטת על אזורים נרחבים, תוך שדואגת להשמיד כל זן אחר של נמלים שנקרה בדרכה. מעבר לעובדה שנמלים אלו פולשות לסביבות מגורים יותר מטרידה העובדה שהן עוקצות ועקיצותיהן כואבות יחסית. היא גם לא מפחדת לטפס על בני אדם, קל וחומר על ילדים, במטרה לנסות להשתלט ולכבוש יעד נוסף.

איך מזהים נמלי אש?

את קיומן של נמלי אש ניתן לזהות באמצעות סימנים שונים ומגוונים. למשל אם ישנו קן נמלים באזור הבית, הדרך לדעת אם מדובר בנמלי אש היא לבדוק אם ישנם סימנים בצבע אדום בכניסה של הבית ובפתחי המעבר בצדדים. לפעמים הצבע האדום שתראו יכול להידמות לשבבי עץ, לאבק או פירורים. לפעמים הסימן יראה כמו מריחה של צבע אדום, ואז מדובר בשיירה של נמלים אדומות שמתו בעת מילוי תפקידן. כאשר יודעים היכן וכיצד לחפש ניתן למצוא ריכוזים גבוהים של נמלי האש, כמו למשל מסביב לבית או בקרבת מקורות השקייה.

כיצד נראות נמלי אש?

גודלן של נמלי האש נע בין מילימטר למילימטר וחצי. צבען אדום – צהבהב והצבע הזה בולט במיוחד באזור הראש והחזה. לנמלה זו ישנם כישורי הישרדות טובים, היא תעדיף לבנות את הקן על אדמה אך תצליח להתמודד גם עם תנאי שטח מסוגים שונים. אפשר למצוא קינים שלה בקירות המבנה, בעציצים, בתוך עצים חיים ורקובים ועוד. נמלי אש נפוצות באזור הצפון והמרכז אך ניתן גם למצוא קינים שלהן בדרום, כפי שאמרנו, מדובר בזן עם יכולת הישרדות מעולה.

מאפיינים של נמלי האש

נמלי האש נחשבות כסכנה ממשית מכיוון שהן משתלטות על אזורים גדולים, כיום הן נחשבות למזיק שבכוחו ממש לפגוע במאזן האקולוג של הטבע. גם אם מבצעים הדברה באזורי הקינון שלהן, לאחר חצי שנה אפשר כבר לראות את הנמלים חוזרות לסורן ומנסות להשתלט מחדש על האזורים המודברים. נמלי האש הן נמלים קטנות בעלות מזג חם ולכל נמלה יש את הגב של כל חברות הקן שלה, כך שאם השתלטות זו המטרה, הן יעשו הכל כדי להשיג אותה.

הדברת נמלי אש

נמלי אש נחשבות לנמלים שמאוד קשה להיפטר מהן, הן ממש תופעה. נעשים מאמצים רבים לאורך השנים כדי למגר את התופעה כליל, ועד כמה שזה מורכב כיום ניתן רק להגיע למצב בה התופעה נמצאת תחת שליטה. אחת הדרכים היעילות ביותר להדביר נמלי אש היא באמצעות פיתיון גרגרים כמו גרגרמקס. הפיתיון אטרקטיבי במיוחד ומפתה את נמלי האש הקטנות לשאת אותו לתוך הקן ובכך להשמיד את כלל האוכלוסייה בו. חומר הדברה מהסוג הזה יעיל במיוחד בגינות פרטיות, גינות ציבוריות, מדשאות, פארקים ואזורי תעשייה.

כיצד הפיתיון עובד?

הנמלים הפועלות יוצאות מהקן על מנת לחפש מזון. הפיתיון שמפוזר בשטח הוא מקור מזון אטרקטיבי עבורן ולכן הן ימלאו את תפקידן וייקחו את הפיתיון לקן. תפקידן הוא להזין את כל חברות הקן לכן את הפיתיון יאכלו גם כל הנמלים הפועלות החדשות שאמורות להחליף את אלו שמתו כשיצאו לשטח. אלו יאכלו את הפיתיונות אך במקום לגדול, הן יגוועו ברעב ובסופו של דבר ימותו כתוצאה מכך. לאט לאט כל הקן על יושביו יחוסל, כולל המלכה האם, ואוכלוסיית נמלי האש תלך ותקטן באזור המודבר.

מה חשוב לדעת?

הדברת נמלי אש זהו תהליך מורכב שדורש הקדשת תשומת לב ותחזוקה שוטפת. ברוב המקרים ישנם נמלים ששורדות ורק מתרחקות מהאזור המודבר ועם הזמן הן ירצו לשוב לשם ולהשתלט עליו מחדש. לכן חשוב להמשיך ולטפל, כדי שנמלי האש הקטנות לא יחזרו לקנן באזור המטופל. קחו בחשבון שלא פעם הקינים שלהן עצומים וגולשים אפילו לשטח של השכנים, כך שיידרש שיתוף פעולה עמם כדי להשיג את המענה הנדרש. כמובן שגם בהיעדר שיתוף פעולה ניתן לבצע את ההדברה אך היא תהיה פחות יעילה ולנמלים לא תהיה מניעה לחזור לאזור המודבר.

הדברת נמלי אש זו משימה מאתגרת ובאמצעות החומרים הנכונים תוכלו אף לעשות זאת בעצמכם. יחד עם זאת קחו בחשבון שלא פעם כן יהיה צורך באנשי מקצוע מומחים שיוכלו להשתלט על הבעיה ולהציע פתרון שיחזיק מעמד לאורך זמן.

תוכן עניינים
מלאו את הפרטים בטופס
ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן